Ken Hughes (IE)

Ken Hughes (IE)

Als Europa’s meest toonaangevende consumenten -en koopgedragsanalist, combineert Ken Hughes zijn brede expertise in consumentenpsychologie, sociale antropologie, gedragseconomie en neuromarketing om de vraag waar hij het grootste deel van zijn carrière aan gewijd heeft te beantwoorden: waarom kopen consumenten en hoe kunnen we ze nog meer laten kopen?

Terwijl zijn organisatie, Glacier Consulting, opgestart werd als marktonderzoekbureau, identificeerde hij al snel zijn belangrijkste interessegebied als mensen, niet als markten. Hoe mensen hun verlangens en verwachtingen uiten door hoe en wat ze kopen is zijn belangrijkste focus geworden, met als resultaat dat hij werkt voor grote internationale merken zoals onder andere Unilever, 3M, IKEA, Coca-Cola, AXA en Heineken.

Ken wordt erkend als een van de meest gerespecteerde 'thought leaders' op het gebied van Consumenten Marketing, consumenten centraal zetten, Omnichannel & digitale strategie en de toekomst van retail. Hij is een part-time professor over consumentengedrag en bestuurslid en strategisch adviseur bij veel organisaties met een affiniteit met de toekomst van consumentisme en verkooptrends.

Ken hanteert een unieke benadering als 'Playlogist', waarin hij individuen en zakelijke klanten hun creativiteit en innovatie helpt ontketenen door een mix van ontdekken, plezier, spelen, kattenkwaad en risico.

Ken wordt, op de meeste conferenties tot beste spreker gestemd. Zijn lezingen zorgen altijd voor gedachten verstorende en inspirerende content die op een pakkende en energetische manier, met een rijke hulp aan Ierse humor, gebracht wordt. 

Keynote: "Positive Disruption: the Blue Dot Consumer" 

In de lezing op de retailconferentie zal Ken spreken over "Positive Disruption". Dit wil zeggen dat er een echte verandering moet plaatsvinden, zodat je een nieuwe koers kan uitzetten. Denk maar aan vervanging van het management, doelgroep, etc.. In zijn keynote wordt uitgelegd dat je klaar moet zijn voor de veranderingen die "Positive Disruption" met zich zal meebrengen. 

Verder zullen er tips gegeven worden hoe de retailer het best met zijn doelgroep in gesprek kan gaan en over hoe de retailer zijn merk tot een levenservaring voor de consument maakt.

De grootste verandering vinden we in het digitale tijdperk. De consument verwacht bij elk contact een vlekkeloze ervaring. Deze consument heeft weinig tolerantie voor fouten, maar hij wordt wel een fan van het merk/bedrijf als dit proces vlekkeloos verloopt.

Testimonials 

Kristi Kawanna Events Director, G3 Communications New York 

"Ken's presentation on the Millennial Consumer and their expectations made delegates laugh and cry and laugh again. His easy story-telling style meant that delegates were not only engaged throughout but also left with some real thought-provoking content. I would not hesitate to work with Ken again."

Philip Den Oudendirector FNLI (Grocery Association) Netherlands 

"On behalf of the FNLI we would like to thank you for a superb presentation that provided outstanding food for thought for many. Your insights into the digital shopper gave us all a peek into the dynamics that will shape the future. Our guests were thrilled by your presentation with rave reviews all around."

Simon Cunninghamcoo - Marketing, Value Retail 

"Ken speaking at our annual Digital Summit was the highlight of our event; he managed to engage and inspire our organisation around the changes we need to make in order to stay relevant to the worlds of our guests. His ability to understand the dynamic world of retail and digital fused with real world insight will help guide our future digital vision."

Terug naar overzicht